Ako docieliť, aby vám váš web priniesol čo najviac zákazníkov?

0
265
SEO

Internet okrem zábavy ponúka aj množstvo užitočných (a aj neužitočných, či rovno nepravdivých) informácií. Naviac sa stal skvelým miestom pre sebaprezentáciu. Či už v prípade, že sa chcete o svoje myšlienky podeliť v blogu, prezentovať svoju umeleckú tvorbu, alebo spropagovať svoje podnikanie.

Váš web sa v záplave ostatných stránok môže ľahko stratiť

A rovnako ako spomínanej zábavy, či informácií, je internet plný aj webov podnikateľov a firiem, ktoré sa snažia v online svete zviditeľniť. V súčasnosti platí, že bez prezentácie na internete sa zrejme ani podnikať nedá. Predsa len práve internet je prvým miestom, kam sa pozerajú ľudia hľadajúci nejaký produkt, či službu.

Presnejšie, obracajú sa na internetové vyhľadávače. A samozrejme, nielen v prípade, keď chcú niečo kúpiť, ale aj ak hľadajú inšpiráciu na nedeľný obed, či rodinný výlet a podobe. Každopádne, nech na internete hľadáte čokoľvek, internetové vyhľadávače vám ponúknu obrovské množstvo výsledkov.

A keďže nie je reálne možné prezrieť si všetky, zvyčajne klikáme na niekoľko prvých. Z toho vyplýva, že každá firma, ktorá chce pomocou internetu osloviť čo najviac potenciálnych zákazníkov, sa potrebuje dostať vo výsledkoch vyhľadávaní na tieto prvé priečky. A presne na tento účel slúži SEO.

Dostaňte svoj web na prvé pozície

Čo sa pod touto skratkou skrýva? Ide o skrátené označenie anglického search engine optimization, čo znamená optimalizácia pre vyhľadávače. U nás je však najčastejšie zaužívané označenie SEO optimalizácia.

Ako už z názvu napovedá, ide o spôsob, akým sa vaša webstránka optimalizuje pre internetové vyhľadávače, aby ju vo výsledkoch vyhľadávaní zobrazovali na čo najvyšších pozíciach. Spôsob, akým sa to robí, je pomerne komplexný, keďže vyhľadávače používajú zložité algoritmy na určenie poradia jednotlivých stránok.

V skratke sa však dá povedať, že pre úspešnú optimalizáciu musí byť stránka technicky vyspelá, rýchla, zabezpečená, logicky štruktúrovaná a s kvalitným obsahom. Prívetivosť pre mobilné zariadenia je taktiež potrebná. A tak isto má na umiestnenie vplyv aj reputácia webu, ktorá sa zvyšuje prichádzajúcimi odkazmi z iných webov.

Zdroj obrázku: Joyseulay / Shutterstock.com