Marketingové služby sú na vzostupe a ich využitie je zo dňa na deň stále vyššie. Podľa štatistík sa očakáva, že do roku 2022 vzrastie zamestnanie marketingových manažérov ubytovacích zariadení až o 5 %. To svedčí o nutnosti sa na takéto pozície pripraviť. Preto sa pozrieme na to, ktoré vlastnosti by mali charakterizovať dobrého manažéra hotelového marketingu.
Čo robí hotelový marketingový profesionál
Profesionálni marketingoví odborníci realizujú a dávajú dohromady marketingové programy pre hotely. Marketing ako súčasť podnikania sa vo všeobecnosti praktizuje už veľmi dávno a bez neho by sa asi na veľkom trhu v prostredí obrovskej konkurencie neuplatnil nikto. Musíte dať svojim klientom predsa o sebe vedieť. V prípade ubytovacích služieb je kvalitný hotelový marketing jedna z ciest.
Ide o to, povedať ľuďom, v čom je váš hotel lepší a iný. V každej jednej spoločnosti by mal byť na to zameraný jeden pracovník, ktorý môže mať svoj tím, pretože hotelový obchodník vytvára rozsiahle reklamné a propagačné programy pre hotely a hotelové reťazce.
Cieľom hotelového marketingu je aj zvýšiť ziskovosť hotela vhodným spôsobom. Vedieť aj to, ako je hotel zameraný na potenciálnych hostí. Hotelový marketing vyžaduje, aby jeho odborníci pochopili poslanie a ciele hotela.
Využívanie digitálnych technológií
Hoteloví marketéri na tieto ciele využívajú stále viac digitálnych technológií a online marketingových techník. Je to jednoduchšie a rýchlejšie prilákanie zákazníkov. Tieto techniky môžu zahŕňať optimalizáciu pre vyhľadávače, vytváranie webových stránok, profesionálne spravovanie Facebookových stránok a inzerciu na weboch, ktoré umožňujú zákazníkom online rezervácie.
Bez čoho sa nezaobídete?
Pre hotelových obchodníkov je dôležité porozumieť marketingovým technikám a ubytovacím službám.
Pretože väčšina práce hotelového marketingu zahŕňa aj použitie online stratégií, je kľúčová vlastnosť hotelových manažérov vedieť využívať a sledovať vyvíjajúce sa digitálne trendy. Okrem toho by medzi ich zručnosti a schopnosti mali patriť aj:
- poznanie správania sa a trendy spotrebiteľov
- technické zručnosti
- koncept hotelovej značky
- spolupráca s konkurenciou
Každá práca má svoj charakter, no bez odborných vedomostí, praxe a zodpovedného prístupu sa ďaleko nedostanete. Aj na takúto pozíciu sa musíte odborne pripraviť.